Zdrowo jem, więcej wiem!

       Uczniowie klasy pierwszej wzięli udział w kolejnej edycji „Zdrowo jem, więcej wiem”. Tym razem dzieci zapoznały się z Piramidą Zdrowia oraz porządkowały informacje na temat wpływu wody na świat roślin, zwierząt i ludzi.

Na początku zajęć uczniowie zostali „przeniesieni” w odległe czasy. W tym celu dzieci zbudowały pojazd, który składał się z krzeseł. Uczniowie zajęli miejsca w wehikule i rozpoczęli podróż do starożytnego Egiptu. Obejrzeli mapę Afryki i Egipt oraz zdjęcia piramid. Poznali historię ich powstania. Wysłuchali pogadanki o starożytnym Egipcie. Analizowali ciekawostki w książkach na temat Egiptu i piramid. Obejrzeli edukacyjny film „Państwo nad Nilem”.

      

      

       Uczniowie dowiedzieli się, że piramidy to budowle, które przetrwały tysiące lat. Zostali poinformowani, że poznają również inną piramidę – Piramidę Zdrowia, która pokazuje, jak należy właściwie się odżywiać, aby zawsze czuć się dobrze i nie chorować. Uczniowie wymieniali swoje spostrzeżenia. Dzieci mówiły, że na dole znajdują się produkty najzdrowsze, natomiast wyżej są produkty, które należy jeść w mniejszych ilościach. Podstawą piramidy jest aktywność fizyczna.

      

 

       Pierwszoklasiści uczestniczyli w zabawie „ Na które jadę piętro?”. Dzieci za pomocą gestów starały się pokazać produkt z rysunku.

Dzieci  wiedziały, że ich sposób odżywiania troszeczkę odbiega od Piramidy Zdrowia. Ale teraz już wiedzą, że chcą być zdrowi i muszą zmienić swoje zwyczaje żywieniowe.

 Sposobem na utrwalenie zasad zdrowego odżywiania było wykonanie Piramidy Zdrowia. Prace dzieci były bardzo staranne i pomysłowe.

      

 

       Uczniowie uczestniczyli  także w zajęciach plastycznych „Magiczny strumień, czyli co się stanie, kiedy przez pustynie popłynie woda”. Wykonali rysunki, na których widać było ciekawe pomysły dzieci.

      

 

       Dzieci brały udział w eksperymentach. Pierwszy polegał na przenoszeniu wody za pomocą gąbki. Na koniec sprawdzały - przy pomocy naczynia odmierzającego ilość płynu – stan „przeniesionej” wody. Okazało się, że w trakcie przenoszenia trochę jej ubyło. Dowiedziały się, że podobnie dzieje się w naszym organizmie, który traci wodę z moczem, potem, łzami, z wydychanym powietrzem itp. Dlatego, aby zachować zdrowie i zapobiegać utracie wody z organizmu należy pić wodę, która gasi pragnienie.  W związku z tym  uczestnicy przygotowali wody smakowe: cytrynową i pomarańczową.

      

 

      Uczniowie porównywali skład napoju kolorowego i wody na podstawie etykiet znajdujących się na butelkach.  Doszli do wniosku, że napoje oprócz wody zawierają różne barwniki, substancje zapachowe i smakowe oraz konserwujące i słodzące. Natomiast w wodach są składniki mineralne.  Dzieci były przerażone, gdy w jednym z napojów  był dwutlenek węgla, kwas fosforowy i kofeina.

      

 

    Pierwszoklasiści już wiedzą, że woda to najlepszy i najzdrowszy napój dla człowieka. Gasi pragnienie i dostarcza składniki mineralne, które korzystnie oddziałują na nasz organizm. Wodę można wzbogacić naturalnymi  witaminami, dodając do niej plasterek cytryny czy pomarańczy lub naturalny sok.

Na zakończenie pierwszoklasiści rozwiązywali quiz, który pozwolił dzieciom utrwalić wiedzę na temat wody. Maksymalną ilość punków zdobył Piotrek.

 Rodzice byli zaangażowani w działania dzieci. Pomagali wykonać piramidę zdrowia. Rodzice również otrzymali tekst „Sztuka picia wody”.  Dodatkowo przekazano również ulotkę: „Co zrobić, gdy nasze dziecko nie chce, bądź nie lubi smaku wody?

      

 

      Wierzymy, że zdobyta wiedza na temat zdrowego odżywiania,  w przyszłości zaowocuje. 

Wersja dla niedowidzących - włącz Wersja dla niedowidzących - wyłącz
BIP Deklaracja dostępności

Kalendarium:

2024-05-07 10:00:00
WTOREK

Międzyszkolny Konkurs Sudoku


Jadłospis na PIĄTEK:

Zupa z ciecierzycy 300ml, kopytka z duszoną cebulką 350g, kompot owocowy lub woda z cytryna 200ml,



Licznik odwiedzin:
Wszystkich: 1 903 727
Wczoraj: 711
Dzisiaj: 570
Online: 6
wcag 2.0
Ta strona może korzystać z Cookies.
OK, rozumiem