Wycieczka z j. kaszubskiego do Stryszej Budy

We wtorek 12 czerwca uczniowie  uczęszczający na zajęcia języka kaszubskiego  pod opieką  Izabeli Brzeskiej, Elżbiety Mielewczyk, Anny Świderskiej, Eweliny Sojdy i Dariusza Górnego wybrali się  na wycieczkę do Stryszej Budy.  Celem podróży były Park Miniatur i Park Gigantów.

Po wejściu do parku udaliśmy się z przewodnikiem w podróż dookoła świata. Poczuliśmy się jak Guliwer w krainie liliputów, mieliśmy okazję z bliska obejrzeć kopie najbardziej charakterystycznych obiektów z Kaszub, Polski i świata. Statua Wolności, Sfinks, Big Ben, Krzywa Wieża w Pizie, twarze amerykańskich prezydentów wykute w skale, Chrystus z Rio, to tylko niektóre obiekty, które znajdują się w parku. Wspaniale bawiliśmy się w MINI ZOO, gdzie mogliśmy nakarmić kozy, owce i daniele. Do rozpuku śmialiśmy się w Gabinecie Śmiechu, zaś chwile grozy przeżyliśmy w Zamku Strachu. Następnie „kolorową kolejką” udaliśmy się do położonego nieopodal Parku Gigantów. Już po drodze można było wypatrzeć stojące przy drodze zwierzęta małe i duże.  Ogromne buty, kubek z kaszubskim wzorem, szachy i krzesło to tylko nieliczne z powiększonych eksponatów. Podczas spaceru przez las podziwialiśmy także gigantyczne owady. Z ogromnym przejęciem zwiedziliśmy stary samolot typu Tupolew.  Chłopcy ale  także i dziewczęta bardzo ucieszyli się   z Kaszubskiego Gracika, w którym można było zobaczyć kilkadziesiąt pojazdów bajkowych, filmowych i z czasów PRL- u. W międzyczasie upiekliśmy pyszne kiełbaski na ognisku. To była wspaniała wycieczka, pełna wrażeń i emocji.  Każdy znalazł coś, co go szczególnie zachwyciło. Zrobiliśmy wiele fantastycznych zdjęć, na pewno długo będziemy ją pamiętać!

Wersja dla niedowidzących - włącz Wersja dla niedowidzących - wyłącz
BIP Deklaracja dostępności

Kalendarium:

2024-05-07 10:00:00
WTOREK

Międzyszkolny Konkurs Sudoku

Jadłospis na PIĄTEK:

Zupa z ciecierzycy 300ml, kopytka z duszoną cebulką 350g, kompot owocowy lub woda z cytryna 200ml,

Licznik odwiedzin:
Wszystkich: 1 903 222
Wczoraj: 711
Dzisiaj: 65
Online: 6
wcag 2.0
Ta strona może korzystać z Cookies.