Temat tygodnia: Moje domowe zwierzątko
W tym tygodniu wykonaliśmy sylwetę pieska.
Gotowe pieski postawiliśmy na półce w kąciku przyrody.
Podzieleni na grupy układaliśmy puzzle przedstawiające różne rasy kotów.
Codziennie bawiliśmy się również naszymi przedszkolnymi zabawkami.
Klub Bezpiecznego Przedszkolaka poznał numery telefonów alarmowych i ich znaczenie dla bezpieczeństwa każdego człowieka.
Całą grupą postanowiliśmy wykonać przestrzenne akwaria. Najpierw pomalowaliśmy farbami rysunki ryb, żółwi oraz roślin wodnych.
Następnie w dwóch zespołach pomalowaliśmy kartony, które wykorzystaliśmy do zrobienia akwariów. Byliśmy bardzo zaangażowani w nowe zadanie.
Pomalowane akwaria pozostawiliśmy do wyschnięcia, a następnego dnia zabraliśmy się za prace końcowe. Zespół, który wykonywał akwarium dla żółwi, naklejał kamienie z gazet oraz sylwety żółwi i roślin wodnych. Natomiast drugi zespół tworzył akwarium dla rybek, dlatego też posypywał dół kartonu kaszą manną, tworząc piaskowe wzgórza.
Dumni ze swoich dzieł zrobiliśmy sobie z nimi zdjęcia.
Jednym z zadań, jakie wykonywaliśmy, było ułożenie historyjki obrazkowej w prawidłowej kolejności. Poradziliśmy sobie znakomicie.
Wśród rozłożonych na dywanie kartoników z imionami musieliśmy znaleźć swoje imię.
7. listopada wzięliśmy udział w uroczystej akademii z okazji 96. rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Uroczystość została przygotowana przez naszych kolegów z klas IV-VI. Informacji, które nam przekazywali, słuchaliśmy z wielką uwagą.
Poznaliśmy nową piosenkę pt. "Popatrzcie na jamniczka". Bardzo przypadła nam do gustu, dlatego z dużą radością śpiewaliśmy utwór i inscenizowaliśmy go.
Z plastikowych klocków układaliśmy sylwety zwierząt, a następnie bawiliśmy się według naszych upodobań.
Kolejną z naszych prac plastycznych stała się praca pt. "Mój pies". Na początku kolorowaliśmy swoje pieski, a potem nakleiliśmy je na kolorowej kartce. Dla każdego pupila wykonaliśmy także budę.
Tak oto prezentują się gotowe prace:
W zespołach układaliśmy sytuacje obrazkowe i opisywaliśmy je. Musieliśmy wymyślić do nich zakończenia.
Ostatnim i najciekawszym dla nas doświadczeniem minionego tygodnia okazał się eksperyment z magnesem. Sprawdziliśmy, jakie przedmioty przyciąga magnes, a jakich nie przyciąga. Przedmioty, które przyciągał, układaliśmy na chustce obok zbioru wszystkich rzeczy poddanych badaniu.
Okazało się, że magnes przyciąga tylko przedmioty metalowe.
Zbadaliśmy również inne właściwości magnesu. W grupach obserwowaliśmy zachowanie przedmiotów metalowych zbliżanych do papieru, pod którym jest magnes.
Wniosek z naszych badań jest następujący: magnes przyciąga przedmioty metalowe nie tylko bezpośrednio, ale też przez papier.
Zupa z fasolki szparagowej 300ml, pierogi z kapustą i mięsem okraszone duszoną cebulką 350g, kompot owocowy lub woda z cytryną 300ml,